ה"אני מאמין" שלי על קצה המזלג
(או: 5 כללי אצבע שמתאימים לכל עסק)

Walk the Talk

או בעברית – שמשי דוגמא אישית לערכי העסק שלך, היי הפרזנטורית הטובה ביותר של עצמך.

למשל, כיועצת עסקית שמדברת לא מעט על תכנון ותכניות עבודה, הכרחי שתהיה לי תכנית משלי. ולא רק שתהיה תכנית ותהיה כתובה, אלא שתשמש אותי באופן שוטף למעקב וניהול.

דוגמאות נוספות?
סטייליסטית או מעצבת אופנה צריכות להקפיד להראות "שיק" ולא "שוק";
צלמת חייבת להקפיד על תמונת פרופיל (אך לא רק) מצוינת;
מדריכת הורים לא יכולה להיות אמא כועסת ורוגזת.

תכנון הוא מפתח מהותי להצלחה

אישית אני אוהבת לתכנן.
תכנון מרגיע אותי ומייצר לי מסגרת עבודה ברורה ובהירה.

אבל בלי קשר להשפעה הרגשית שיש לתכנון עלי, אני מאמינה בכל ליבי שהתבוננות קדימה ותכנון הוא כלי מהותי להצלחה. את האמונה הזו ביססתי בנסיון החיים שלי אבל כדי לשכנע אתכם אני רוצה לשתף את הסיפור הזה:

בשנות ה-70 של המאה הקודמת נערך מחקר שעסק בדיוק בשאלה הזו – מה ההשפעה של תכנון וביצוע תכניות על התוצאות וההצלחות של בני אדם לאורך החיים.

כקהל יעד נבחרו דווקא בוגרי MBA (תואר שני במנהל עסקים) של אוניברסיטת הארוורד היוקרתית. הבוגרים נישאלו עם תום הלימודים האם יש להם תכניות לעתיד? ואם כן – האם התכנית הללו כתובות?

מרבית הנשאלים 84% השיבו כי אין להם תכניות ברורות לעתיד.

חלק אחר 13% השיבו כי יש להם תכניות לעתיד אבל הן בראש שלהם ולא נכתבו מעולם.

מיעט המשיבים 3% השיבו כי יש להם תכניות לעתיד והן גם כתובות.

10 שנים מאוחר יותר פנו החוקרים לאותה קבוצה של בוגרים (שכבר צברו ותק מסוים בשוק העבודה מן הסתם) ובדקו את רמות ההכנסה שלהם. מנחשים מה היו התוצאות?…

 13% שתכננו אבל לא רשמו הרוויחו פי 2 מהרוב האדום שלא תכנן כלום.

והכי מעניין –

3% שתכננו וגם כתבו הרוויחו בממוצע פי 10(!!!) מכל יתר חבריהם לספסל הלימודים + 

הצלחתי לשכנע?

אוירודינמיקה עובדת גם בעסקים

דמיינו מטוס קרב חותך את האויר במהירות הקול.

עכשיו דמיינו  "קומביין" או כלי חקלאי דומה – עובד לרוחב אבל מתקדם לאט לאט…

עד כאן דימויים ומטאפורות ועכשיו לפשט:

ככל שנהיה יותר מדויקים ויותר ממוקדים בעסק שלנו, כך היכולת שלנו להתקדם מהר וביעילות תהיה גבוהה יותר. ככל שנדייק יותר את העסק שלנו בדרך של חקר, שאילת שאלות ובירור מעמיק של התשובות (מי אני ומה הם ערכי המותג שלי? מה המוצרים שלי? מי קהלי היעד שלי? מה המסרים המתאימים לקהלים אלו?) כך נצמיח את העסק שלנו למעלה בקצב מהיר.

ידע הוא כח

כמה פשוט ועתיק – ככה עדיין נכון וחשוב.

גם בעידן הנוכחי של נגישות המידע, יש עדיין ערך משמעותי בעיני לצבירת ידע אישי ומקצועי כתורם להתפתחות ושיפור מתמיד בעסק.

ראשית – מוח לומד הוא מוח צומח, כזה שמתנסה ומתרגל כל הזמן דברים חדשים. למעשה בדובר ב"שריר" שככל שנפעיל אותו יותר כך נשפר את הביצועים שלו ואת היכולות שלו.

שנית – הרחבת הידע המקצועי והעסקי הופכת אותנו לאנשי ונשות עסקים מצליחים יותר ועשירים יותר (בכלים וידע). ידע מרחיב את היכולות שלנו לפתור בעיות ולהתמודד עם סיטואציות לא צפויות, ובגדול משפר אותנו ואת העסק שלנו בהתאם.

אז אל תפסיקו ללמוד לעולם.

חפשי את החליפה העסקית המתאימה לך

או במילים אחרות:

"כך עושות כולן" היא לא סיבה מספיק טובה כדי לעשות משהו בעסק שלך.

כשאת נכנסת לחנות בגדים את יודעת תמיד לזהות את הגזרות והדגמים שמתאימים לך ולדלג על אלו שפחות. אז למה שלא תפעלי באופן דומה גם בעסק שלך?

כמו באופנה, גם בעסקים קיימים אינסוף מודלים ואפשרויות בחירה בניהול עסק ואפילו בשיווק שלו. בחרי מתוכם את אלו שמתאימים לך ולעסק שלך בכל נקודת זמן.

בירור מדויק ומעמיק של קהלי היעד שלך וזיהוי הפלטפורמות היעילות על מנת להגיע לאותם קהלים ולזכות בקשב שלהם, הם אלה שיובילו להצלחה העסקית שלך, ולאו דווקא הטרנד השיווקי ה"חם" של השנה.

*חלק מהטקסים בבלוג מנוסחים לנשים, אך אני פונה גם לגברים