סדר בראש וסדר בעסק

אחד המשפטים שאני שומעת הכי הרבה אחרי פגישות הוא:

"עשית לי סדר בראש".

פידבק כזה תמיד משמח אותי כי אני מאמינה שהרבה יותר נעים, קל ופשוט, לעבוד בעסק מסודר.  וכשהראש מסודר, גם העסק מתחיל להיות מסודר.

תהליך ה"סידור" שאני מיישמת לוקח השראה מחברה טובה שהיא אלופת העולם בסידור בתים וארונות (היא כבר פרשה מהתחום כמקצוע אבל עדיין נמצאת שם בשבילי בכל מעבר דירה או שיפוץ).

כמוה, גם אני מתחילה בפריסה של כל הנכסים והפעילויות של העסק.

לא מדובר בפריסה פיזית של חפצים מתוך הארון כמובן, אלא בסדרה של שאלות שחשוב לי לברר לפני שמתחילים: מה עשית עד היום? איזה מוצרים יש לך? מי הספקים שלך? מי הלקוחות שלך? מה הם האתגרים שלך?  ועוד ועוד.

אחרי שכל השאלות יענו, וכל הפעילות הנוכחית וההיסטורית של העסק שלך תהיה  "מונחת" בפנינו, נוכל להתבונן על הכל ביחד ו"לסדר" אותם מחדש. בדיוק כמו בסידור ארונות, חלק מהתהליך יכלול בדרך כלל גם מיון ו"פרידה" מנכסים שאין לנו צורך בהם יותר.

הסדר הזה יאפשר לך להתבונן קדימה ולסמן יעדים חדשים. להבין לאן את רוצה להוביל את העסק שלך. איפה את רוצה להתחזק ואיפה יכולה לשחרר.  

כשהעסק מסודר וענן האבק שהבלגן יצר מתפזר – נוכל ביחד להתוות את המסלול המעשי שיוביל אותך לאותם יעדים ומטרות חדשים.

שולחן מבולגן במטרה לקדם את הרעיון של סדר בראש וסדר בעסק

אז איך נראה העסק שלך?
איזו תמונה משקפת יותר את המציאות העסקית שאת חיה בה?

*חלק מהטקסים בבלוג מנוסחים לנשים, אך אני פונה גם לגברים