להתאים את המסר לקהל היעד

כמעט כל מסר או תוכן שאנחנו מפרסמות כבעלות עסק הוא מסר שיווקי (גם אם מדובר במסר שאיננו "מכירתי"). לכן חשוב ומומלץ לדאוג שהמסרים שלנו, כולם, ישקפו את ערכי המותג שלנו וידברו לקהלי היעד שלנו – לקוחות קיימים ופוטנציאליים.

לאחרונה נתקלתי בשתי דוגמאות מצוינות של עסקים קטנים שהתאימו את המסר שלהם לקהל היעד שלהם בדרך יצירתית. (בשני המקרים היה מדובר במסר שיווקי שאינו מכירתי).

סטיקר שקיבלתי עם משלוח של מוצרים מ"יוגה-סטור"

"יוגה סטור" היא חנות תל אביבית קטנה למוצרי יוגה שכמו כולם מאז הקורונה מוכרת גם באונליין. (אין לי שום קשר לחנות או לבעליה מלבד היותי לקוחה).    

השינוי הקטן שנעשה כאן לסלוגן הכה-מוכר עושה את כל ההבדל. כל מי שיוגה היא חלק מהחיים שלו והוא מתרגל על בסיס קבוע, (ולכן גם מהווה קהל יעד מדויק עבור החנות), מבין את המסר ואת ההברקה השיווקית הקטנה שיש פה.

יוגה אוהבת אותי - דוגמא איך להתאים את המסר לקהל היעד

שלט קטן (מודפס במדפסת פשוטה על דף A4 ) בכניסה ל"שפגט"

"שפגט הוא בר תל אביבי המזוהה ומזדהה עם הקהילה הלהטבקי"ת בעיר. מטבע הדברים, מרבית מהלקוחות של הבר הם חברי קהילה.  

לכאורה מדובר בשלט שנתלה בכניסה לכל בית עסק בשנתיים האחרונות, כזה שמבקש מהניכנסים בשערי העסק לעטות מסכת פנים (קורונה וזה). אלא שכאן השלט פנה באופן מדויק ללקוחות הבר, תוך שימוש בשפה הייחודית לחברי הקהילה.

הפניה בשפה הקהילתית ללקוחות הנכנסים לבר מעוררת ומחזקת את תחושת השייכות והנאמנות של אותם לקוחות, וכך גם מחזקת, הלכה למעשה, את המותג.

לקוחות אהובות, נא להקפיד להיות עם מסכה על הווידג' - דוגמא איך להתאים את המסר לקהל היעד

*חלק מהטקסים בבלוג מנוסחים לנשים, אך אני פונה גם לגברים