עסקים קטנים

ארגונים חברתיים

ב-6 השנים בהן עבדתי במגזר החברתי התאהבתי בו ובאנשים המרכיבים אותו.

יזמי ומנהלי המגזר עוררו ומעוררים בי תמיד אופטימיות לגבי החברה בה אנחנו חיים והסיכוי שלה להמשיך להתקיים בשלום וצמיחה. מדובר ביזמים ומנהלים שמגיעים מדי יום לעבודה עם תחושת שליחות ועם כוונה שלמה ואותנטית לעשות טוב בעולם בכלל ובחברה הישראלית בפרט.

אבל מי לא מכיר את המשפט: "עם כוונות טובות לא הולכים למכולת".

או במילים אחרות – כוונות טובות לא מספיקות על מנת להקים ולנהל ארגון חברתי מצליח.

ארגון חברתי מצליח הוא ארגון שהמטרות והיעדים שלו בהירים וידועים; שניתן למדוד את ההישגים וההצלחות שלו ולראות איך הן מתפתחות; כזה שמעסיק עובדים מדויקים ומחויבים; ארגון שהתקציב שלו מאוזן ונמצא במגמת עליה עקבית.

הידע המשפטי והעסקי שלי, לצד ההכרות העמוקה שלי עם עמותות ומלכרי"ם, מאפשרים לי להוביל כל ארגון להצלחה וצמיחה.

רוצה להשיב "כן" על כל השאלות האלה ולנהל ארגון חברתי מצליח? דבר.י איתי.

השירותים שלי

בנייה וכתיבה של תכנית עבודה שנתית

תכנון קדימה מחייב, בראש ובראשונה, התבוננות מעמיקה בקיים.
הדימוי שאני עושה בו שימוש נפוץ בהקשר הזה הוא של ארון עמוס בבגדים, ציוד וחפצים אחרים אותו אנחנו רוצים לסדר מחדש: 
בשלב ראשון נרוקן את הארון מכל תוכנו, נפרוס אותו על רצפת החדר, ונתחיל למיין לתחומים וקטגוריות. בדרך גם נחליט מה שומרים וממה נפרדים. רק אחרי שהשלמנו את משימות המיון והפרידה – נחזיר את החפצים שנותרו לארון ונתרגש לראות כמה מקום פנוי נותר, ואיך הכל נגיש ופונקציונאלי.

ובחזרה לנמשל – נתחיל במיפוי והכרות מעמיקה עם פעילות הארגון, התכניות הקיימות, קהלי היעד והשותפים השונים של הארגון.
בשלב הבא נקבל ביחד החלטות בנוגע ליעדים ולצמיחה הרצויה של הארגון בשנה הקרובה ובשנים שאחריה (בדרך כלל נתבונן 3-5 שנים קדימה).
ולסיום נגדיר את אבני הדרך המרכזיות של השנה הקרובה שיובילו את הארגון אל היעדים שהוגדרו.
אורך התהליך ומספר הפגישות משתנה כמובן בהתאם לוותק הארגון ולהיקף הפעילות הקיימת בו, אך מהנסיון שצברתי אני יכולה לומר כי מדובר בתהליך קצר יחסית שאורך חודשיים (6-8 פגישות) לכל היותר.

יעוץ וליווי מתמשך

בכל תכנית עבודה שאני שותפה לכתיבתה, אני זוכרת ומזכירה את המשפט האהוב עלי: "הבנאדם מתכנן תכניות ואלוהים צוחק".
כאלה הם החיים. מלאים הפתעות. חלקן הפתעות טובות ושופעות הזדמנויות. חלק אחר מאתגרות ואפילו מטלטלות.
כך או אחרת התמודדות עם ההפתעות שבדרך, עם הצורך לקבל החלטות "תוך כדי הליכה", עם רגשות ותחושות שמציפים מפעם לפעם ועוד שלל אתגרים שכרוכים בתפקידי ניהול באשר הם, ורלוונטיים כמובן גם למנהלי עמותות וארגונים חברתיים.
היעוץ והליווי המתמשכים באים לתת מענה לכל האתגרים הללו, ולתמוך בך, מנהל.ת הארגון, בתהליכי קבלת החלטות, בהתגברות על מכשולים ואתגרים שבדרך, בישוב מחלוקות ופתרון קונפליקטים המתעוררים בתוך הארגון או בינו לבין גורמים חיצוניים ועוד.

*בהיותי "בוגרת" המגזר החברתי ומכירה אותו היטב, אני מציעה את השירותים שלי לעמותות ויזמים חברתיים במחיר מיוחד

בואו נדבר

השאירו פרטים ואחזור בהקדם